Wednesday, August 5, 2009

aku ingin memohon keampunan dari mu ya allah

Ya Allah! Ya Tuhanku! Ampunilah aku terhadap semua dosa yang telah aku lakukan terdahulu dan kemudian yang tersembunyi dan yang terang, dan juga terhadap semua dosa yang Engkau Amat Mengetahui mengenainya. Engkaulah yang terdahulu dan yang terkemudian dan Engkau Berkuasa di atas setiap sesuatu.”

Ya Allah, ampuni lah aku akan segala salah silap ku selama ini, kiranya salah ku itu aku sedari, mahupun yang aku tidak sedari ampunilah aku yang hina ini. Ya Allah, janganlah engkau jadikan aku ini berputus asa dengan rahmatMu Ya Allah, janganlah engkau jadikan aku ini lupa akan perintahMu Ya Allah. Tetapkanlah iman di hatiku ini, ketika sihat ku, ketika uzurku, ketika senang ku, ketika susahku, ketika lapang ku, ketika sempit ku. Jauhilah aku dari siksaan kubur dan siksaan api neraka. Rahmatilah junjungan nabi Muhammad S.A.W dan keluarganya serta para sahabat. Maha Suci Engkau dari segalah kekurangan yang dikabarkan oleh mereka yang tidak beriman. Perkenankanlah doa hambaMu ini Ya Allah. Amin ya Robbal Alamin.

No comments:

Post a Comment